Dominacja nielicznych marek

Na rynku sprzętu komputerowego istnieje wiele bardzo ciekawych rozwiązań i innowacji a na giełdach technologicznych wciąż pojawiają się nowe trendy w informatyce, nie brakuje całkiem innowacyjnie patrzących na ten rynek ekspertów. Jednak większość z nich zatrudnionych jest przez dominujące na rynku marki, które przez wiele lat swojego funkcjonowania na rynku zdobyły pozycję, do której ktoś z zewnątrz dziś dostać się raczej nie może. Dominacja tych głównych marek wynika z wielu najróżniejszych czynników – przewaga historyczna to jeden z nich. Ważne jest też dość łatwe budowanie kampanii marketingowej dla swoich produktów, jeśli wykorzystuje się jedną markę i jedną nazwę bez względu na to, czy reklamuje się laptopa, pamięć masową czy nowoczesny monitor 3D. Dzięki temu utrwalanie w świadomości konsumenta danej marki jest dużo łatwiejsze i jednocześnie mniej kosztowne. Poza tym stworzenie fabryki i pozyskanie patentów mogącej konkurować z tymi gigantami jest dzisiaj niemożliwe bez wielomiliardowego kapitału.

Witam Cię serdecznie na moim blogu! Jest on w całości związany z techniką. Od rzeczy czysto teoretycznych, aż po praktykę! Mam nadzieję, że znajdziesz coś dla siebie w tym pisarskim zakątku 🙂
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)